ЗВІТ
26 квітня 2010 року на базі Сумського
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся науково-методичний
семінар для директорів ЗНЗ на тему: „Актуальні проблеми навчання обдарованих
учнів: сучасний стан та перспективи розвитку”
Мета
семінару: пошук шляхів удосконалення та підвищення ефективності процесу
навчання та виховання обдарованих учнів.
На семінарі було порушено такі питання:
1.
Наукове
обґрунтування створення та особливості адаптації програм для обдарованих учнів.
Проект «Портфоліо».
2.
МАН
як форма роботи з обдарованими учнями.
3.
Роль
адміністрації шкіл у створенні психолого-педагогічних умов для розвитку та самореалізації обдарованих учнів.
4.
Презентація
науково-педагогічного всеукраїнського експерименту «Інтелект України».
5.
Про
діяльність СОМГО «Vira Project»
6.
Про
діяльність Центру європейських ініціатив, молодіжні гранти та програми.
7.
Організація
психолого-педагогічного супроводу дітей з ознаками обдарованості.
8.
Удосконалення
якості педагогічного процесу при роботі з обдарованими учнями.
З
даних питань на семінарі виступали:
Симоненко Лариса Іванівна,
заступник директора гімназії № 1 м. Суми. На прикладі гімназії № 1 ознайомила присутніх з:
-
використанням
самоменеджменту як одного з напрямків самоствердження учнів, а також з
функціями самоменеджменту;
-
особливостями
створення програм для обдарованих учнів;
-
моделлю
випускника гімназії;
-
основними
напрямками роботи гімназії;
-
проектом
„Портфоліо”;
-
історією
гімназії.
Герасименко Оксана Валеріївна, начальник відділу науково-дослідної роботи
учнівської молоді Центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю. Ознайомила
присутніх з:
-
організаційною
структурою Малої академії наук України;
-
вимогами
до науково-дослідницьких робіт учнів, які залучені до системи Малої академії
наук України;
-
методами
розвитку здібностей обдарованої учнівської молоді під час роботи у секціях
Малої академії наук України.
Дрозденко Ольга Миколаївна, директор гімназії для талановитих та творчо
обдарованих дітей. Доповіла про:
-
особливості
функціонування спеціалізованих навчальних закладів інтернатного типу для
обдарованих учнів;
-
умови
адаптації обдарованих учнів до навчання у спеціалізованих навчальних закладах
інтернатного типу.
Демчук Юлія Володимирівна, науковий співробітник Сумського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти. Презентувала науково-педагогічний
проект „Інтелект України”:
-
учасників
проекту, наукових консультантів та координаторів;
-
мету,
концепцію, етапи та терміни реалізації проекту;
-
проміжні
етапи реалізації першого етапу проекту.
Бондаренко Олександр Олександрович , голова СОМГО «Vira Project», ознайомив з:
-
історією
виникнення організації;
-
проектом
„Школа імпровізацій СТИМУЛ”;
-
проектом
„Спадщина Неплюєва”;
-
можливостями
залучення до співпраці з організацією.
Сакунова Юлія, Центр європейських ініціатив. Висвітила діяльність центру:
-
підтримка
європейських клубів;
-
пропагування
європейських цінностей: толерантності, демократії, громадської активності;
-
освітні
програми для викладачів;
-
навчання
з екологічних питань та підвищення екологічної відповідальності;
-
можливість
співпраці з центром та залучення до програм Центру євроклубів ЗНЗ.
Також Центром європейських ініціатив учасникам
семінару було презентовано:
-
буклети «Ми
прагнемо жити в Європейській країні»;
-
Інформаційний
збірник «Ставлення жителів Сумської області до європейської та євроатлантичної
інтеграції України: результати соціологічного опитування;
-
Інформаційний
збірник «ЕкоСуми: Міська екологічна освітня програма».
Троїцька Марина Євгеніївна, викладач кафедри психології Сумського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти. Порушила проблеми, пов’язані з
психологічним супроводом обдарованих дітей:
-
обдаровані
діти – «група ризику»;
-
потреба
заміни визначення «обдарована дитина» на – «дитина з ознаками обдарованості»
-
потреба у
підвищеній увазі до психологічної сторони навчання та виховання обдарованих
учнів (формування адекватної «Я-концепції», самоповаги, емпатії тощо);
-
вимоги до
вчителя, який працює з обдарованими дітьми.
Луценко Світлана Миколаївна, старший викладач кафедри державного управління
та педагогічного менеджменту.
Перлик Вікторія Володимирівна, старший викладач кафедри державного управління
та педагогічного менеджменту.
-
презентація
нетбуку;
-
ознайомлення
з можливостями програми «Один учень-один комп’ютер»
Підводячи підсумки семінару учасниками було зазначено,
що здібності і навіть обдарованість не гарантують учням стовідсоткову
самореалізацію особистості в умовах навчально-виховного процесу.
Лише комплексний підхід до розв’язання
чисельних проблем, які супроводжують розвиток обдарованої особистості та
постійне створення відповідних психолого-педагогічних умов забезпечать
ефективну реалізацію її потенційних можливостей.
Для цього:
-
враховуються
результати психодіагностики, перебудовується зміст освіти у напрямку добору для
окремого індивіда;
-
змінюється
погляд щодо ролі учня у власній освіті,
застосовуються нові методи і засоби навчання (наприклад, комп’ютер);
-
створюються
умови для творчості і самоактуалізації особистості, формування внутрішньої
мотивації та активізації навчальної діяльності;
-
надаються
можливості вибору учнем свого стилю та, частково, змісту навчання, реалізації
особистісного потенціалу в навчальній діяльності.
|