Звіт
про
проведення розширеного засідання творчої групи керівників методичних об’єднань вчителів
початкових класів, які опікуються проблемами індивідуально-групового навчання
14 жовтня 2010р. на базі
Михайленківського НВК-ЗОШ І ст. Охтирської районної ради ДНЗ було проведено
розширене засідання творчої керівників методичних об’єднань вчителів початкових
класів, які опікуються проблемами індивідуально-групового навчання.
На розширеному засіданні творчої групи присутні: Сопіна Л.М. - головний
спеціаліст Обласного управління освіти і науки облдержадміністрації, Литовченко
О.О. - головний спеціаліст відділу
освіти Охтирської райадміністрації, Суховій Н.В. - методист з початкового
навчання РМК відділу освіти Охтирської райадміністрації, Декунова З.В.
- старший викладач кафедри початкової та природничо-математичної освіти
Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Демчук Ю.В. -
науковий
співробітник науково-дослідного сектору Сумського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти, керівники методичних об’єднань вчителів,
які опікуються проблемами індивідуально-групового навчання, вчителі початкових
класів.
Темою засідання стало
питання удосконалення навчально-виховного процесу в початкових класах за
індивідуально-груповою формою навчання
Мета: удосконалення планування навчально-виховного процесу в
початкових класах, навчання в яких ведеться за індивідуально-груповою формою
На засіданні було порушено такі питання:
1.
Стан індивідуально-групового навчання в Сумській області.
2.
Особливості формування екологічної свідомості учнів
початкових класів в умовах індивідуально-групової форми навчання.
3.
Особливості стану індивідуально-групового навчання в
Охтирському районі.
4.
Якість методичного забезпечення індивідуально-групового
навчання молодших класів.
5.
Презентація дидактичного матеріалу: «Творчі вправи до
занять з читання в 4 класі» (за підручником О.Я. Савченко) (в 2-х частинах).
6.
Особливості організації індивідуально-групового навчання
в 2010-2011 н. р.
Також, в рамках засідання
творчої групи було організовано відвідування та обговорення відкритого заняття
з читання (4 клас) Тема заняття: Будь природі другом. В.Сухомлинський «Камінь»,
М. Романченко акровірш
З даних питань виступали:
1.
Сопіна Л.М. ознайомила із станом
індивідуально-групової форми навчання в Сумській області. Розкрила деякі
аспекти організації індивідуально-групової форми навчання (режим роботи в
школі, графік роботи педагога-сумісника, ведення журналів за
індивідуально-груповою формою навчання тощо).
Вирішили:
-
вивчити стан індивідуально-групової форми навчання в
кожному районі, узагальнити його довідкою
-
довідку про стан індивідуально-групового навчання
опрацювати на методичному об’єднанні;
-
до 1 листопада подати в Обласне управління освіти і науки
облдержадміністрації дані про стан індивідуально-групової форми навчання по
кожному району
2.
Нищета Л.М., вчитель вищої
категорії, старший вчитель Михайленківського НВК-ЗОШ І ст. ДНЗ, провела
відкрите заняття з читання для 3-х учнів 4-го класу на тему: Будь природі
другом. В.Сухомлинський «Камінь», М. Романченко акровірш.
Далі було
проведено обговорення даного заняття:
-
Декунова З.В. відзначила вдале
включення інтерактивних методів навчання (наприклад мікрофонів), які логічно
прив’язані до заняття, а також використання різноманітних видів роботи й питань
з предмету читання на розуміння прочитаного.
-
Виноградча С.В., учитель початкових
класів Курманівської ЗОШ І-ІІІ ст., відмітила доцільність аутотренінгу на
уроці.
-
Савицька А.Ю., відмітила раціональне
використання часу на перевірку домашнього завдання.
Вирішили: дане заняття може бути зразком для проведення
занять за індивідуально-груповою формою навчання.
3.
Суховій Н.В. розкрила проблеми формування
екологічної свідомості учнів початкових класів в умовах індивідуально-групового
навчання. Також було проведено екскурсію до Буймерівки, метою якої є ілюстрація
впливу навколишнього середовища на формування екологічної свідомості учнів
початкових класів та використання матеріалу екскурсій на заняттях.
4.
Суховій Н.В. доповіла про особливості
стану індивідуально-групового навчання в Охтирському районі а також розкрила
шляхи вирішення проблем пов’язаних з індивідуально-груповою формою.
5.
Декунова З.В. доповіла про якість
методичного забезпечення індивідуально-групового навчання, також звернула увагу
присутніх на Наказ про використання навчальної літератури.
6.
Савицька А.Ю., вчитель початкових класів вищої категорії Бранцівського НВК
Краснопільського району, провела презентацію дидактичного матеріалу: «Творчі
вправи до занять з читання в 4 класі» (за підручником О.Я. Савченко) (в 2-х
частинах)
Слухали:
Декунову З.В., яка відзначила, що дані дидактичні матеріали
містять багато цікавих для учнів видів роботи, а також внесла пропозицію видати
авторські напрацювання членів творчої групи у вигляді дидактичних матеріалів.
Ухвалили: видати авторські напрацювання
членів творчої групи у вигляді дидактичних матеріалів.
7.
Демчук Ю.В.
довела до
відома план роботи творчої групи на 2010-2011 н.р. Окрім цього, серед присутніх
було проведено анкетування з метою якого є виявлення думки присутніх щодо
ефективності проведення семінарів та засідань творчої групи, а також виявлення
проблем з якими стикаються вчителі під час роботи за індивідуально-груповою
формою навчання.
8.
Підсумком розширеного засідання творчої групи було
проведення круглого столу «Удосконалення навчально-виховного процесу в
початкових класах за індивідуально-груповою формою навчання». Узагальнюючи
актуальні проблеми індивідуально-групової форми навчання можна зазначити, що
учні, які навчаються за індивідуально-груповою формою навчання, є повноцінними
учасниками навчально-виховного процесу, тому у загальноосвітніх навчальних
закладах повинні бути створені всі умови для розкриття здібностей та самореалізації
кожної дитини. Михайленківський НВК-ЗОШ І ст. ДНЗ показав у цьому гарний
приклад.
|