П`ятниця, 03.05.2024, 00:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Науково-методичний відділ Сумського ОІППО

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інноваційна діяльність та дослідно-експериментальна робота в навчальних закладах Сумської області

Дослідно-експериментальна робота в освітньому просторі Сумської області здійснюється в установленому порядку відповідно до наказів Міністерства освіти і науки молоді та спорту  України: від 07.11.00 № 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»; від 20.02.02 №114 «Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад»; від 23.11.09 № 1054 «Про внесення змін до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад».

В області діють:

- 5 експериментальних загальноосвітніх закладів Всеукраїнського рівня, які здійснюють дослідно-експериментальну роботу за напрямом «Художньо-естетична освіта і виховання учнів загальноосвітніх закладів у процесі впровадження інтегрованих курсів» та «Науково-педагогічний проект «Росток»;

- 26 базових навчальних закладів, що виконують роботу в рамках Всеукраїнських експериментів «Науково-педагогічний проект «Росток», «1учень - 1 комп’ютер», «Інформаційна система управління освіти», 90 навчальних закладів включені до обласної мережі шкіл сприяння здоров’я, створеної в рамках всеукраїнського експерименту «Модель закладу "Школи сприяння здоров’ю».  

- 8 експериментальних навчальних закладів, які реалізують 5 експериментів регіонального(обласного) рівня: «Розвиток дитячої обдарованості через художньо-театральну діяльність», «Педагогічне забезпечення самореалізації пізнавально-творчих якостей учнів в евристичному навчанні гуманітарних дисциплін», «Теоретико-методологічні засади формування естетичного середовища учнів основної та старшої школи», «Підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу», «Фундаменталізація змісту освіти в учнів старшої школи в умовах профільного навчання»,

- 3 локальні(шкільні) експерименти, що реалізуються у 2 навчальніих закладах.

Дослідно-експериментальною роботою займається 48% районів (міст), хоча кількість залучених до цієї роботи навчальних закладів області невелика – 42 заклади, що складає 7,5% від загальної кількості навчальних закладів області. Заслуговує на увагу кількісне зростання базових навчальних закладів районів (міст), залучених до експериментальної діяльності різних рівнів: за 2011-2012 н.р. їх кількість збільшилась на 4 %. Найактивнішими учасниками дослідно – експериментальної діяльності є навчальні заклади м.м. Суми, Конотоп, Охтирка, Лебединського, Путивльського районів.

Експерименти Всеукраїнського рівня:

1.     «Художньо-естетична освіта та виховання в загальноосвітніх навчальних закладах у процесі впровадження інтегрованих курсів» 5 експериментальних навчальних закладів: (Сумський район - 2 заклади, м. Суми, Охтирка, Лебедин - по 1 закладу). Створено цілісну модель художньо-естетичної освіти та виховання в загальноосвітніх навчальних закладах: учні, що вивчали інтегрований курс «Мистецтво», мають сформоване художнє мислення та світогляд, застосовують між предметні естетичні та предметні мистецькі компетентності (за даними зрізів знань, проведених в експериментальних класах, 87% учнів мають високий та достатній рівень). Як показник результативності даного експерименту є той факт, що завдання для оцінювання навчальних досягнень учнів 1-х та 5-х класів з "Мистецтва" та для 10-х класів з "Художньої культури", календарно-тематичне планування змісту уроків художньої культури України (10 клас), плани – конспекти уроків розроблені вчителями-експериментаторами.

2.     Науково-педагогічний проект «Росток» (1996-2004, 2005-2014 р.) 1 експериментальний (м. Суми),  та 7 базових (м. Суми -3, м. Шостка - 2, м. Охтирка - 1, м. Конотоп - 1) загальноосвітніх навчальних закладів. Пізнавальна та соціальна мотивація паралелі 1-х класів у 2009/10 навчальному році  становила 85%, у 2010/11 н.р. - 76%. В порівнянні з минулим навчальним роком збільшилась кількість учнів, які займаються в регіональному відділі МАН.  За результатами 2009-2010 навчального року з 60 конкурсів виховного спрямування – 38 призових місць. Активізувалася робота вчителів школи щодо організації участі учнів школи в інтерактивних конкурсах.  

3.     "Науково-методичні основи використання ІКТ у навчально-виховному процесі в середовищі "1 учень - 1 комп’ютер" на базі шкільних нетбуків" (в даному експерименті задіяно 3 загальноосвітніх  навчальні заклади області), зазначена модель позитивно вплинула на підвищення мотивації учнів до навчання, на ставлення керівників навчальних закладів, вчителів та батьків до педагогічних інновацій та ІКТ в освіті. Процес реалізації експерименту «1 учень – 1 комп’ютер» найкраще здійснюється в загальноосвітніх навчальних закладах м. Суми та  м. Конотоп.

4.     Всеукраїнський проект «Національна мережа Шкіл сприяння здоров'ю» (2006-2015 рр.) ». До проекту долучилися понад 90 навчальних закладів, що увійшли в обласну мережу шкіл сприяння здоров’я.

5.     «Інформаційна система управління освіти» (2010 – 2014 р.р.). Для взаємодії органів місцевого самоврядування, відділів освіти та навчальних закладів Сумська область стала пілотною у реалізації Всеукраїнського експерименту. Як приклад подібної взаємодії може бути Тростянецький районний відділ освіти, який, отримавши перемогу у Всеукраїнському конкурсі інвестиційних проектів (2010р.), відкрив інформаційно-методичний центр (2011), як осередок інформатизації освіти в районі, та в 2012 р. включився у Всеукраїнський експеримент по запровадженню інформаційної системи управління освітою (курс «Освіта»). Так, до системи підключено 19 навчальних закладів району, що складає 3,5% від загальної кількості ЗНЗ області (в середньому по Україні – 2,8 %).

Експерименти регіонального рівня:

У реалізації 5-ти регіональних експериментів задіяно 8 експериментальних навчальних заклади (м. Суми – 4, Л..-Долинський район – 1, Лебединський район -1, Путивльський район -2 ) та 6 – базових (Лебединський р-н – 1,  Путивльський р-н – 4, м. Суми -1).

1.     «Теоретико-методологічні засади формування естетичного середовища учнів основної та старшої школи» (2010-2016 рр.) в 7 загальноосвітніх навчальних закладах (м. Суми – 4, Л.-Долинський р-н – 1, Лебединський район -1, Путивльський район - 1). Розвинуто естетично-творчу діяльність учнів основної та старшої школи: в порівнянні з класами, не залученими до даного експерименту, знання учнів експериментальних класів з «Художньої культури» вищі на 12% (високий рівень вищий на 5%, достатній рівень – на 2%, середній рівень – на 20%).

2.     «Педагогічне забезпечення самореалізації пізнавально-творчих якостей учнів в евристичному навчанні гуманітарних дисциплін» (2011-2017 рр.) (м. Суми - 1). Розроблено модель педагогічного забезпечення творчої самореалізації учнів та технологія евристичного навчання, що створює умови для підготовки конкурентоспроможного випускника.

3.     «Підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу» (2002-2012 рр.) (м. Суми -1). Результатом стали зростання загальнолюдської  культури особистості та допомога учням у вирішенні психологічних проблем: учні перестали боятись психологів, кількість їх звернень за психологічною допомогою зросла.

4.     «Здорові діти – могутня держава» (2006-2015 рр.) (Лебединський р-н - 1)  Взаємодія всіх учасників педагогічного процесу та громадськості по зміцненню здоров’я учнів.

5.     «Фундаменталізація змісту освіти в учнів старшої школи в умовах профільного навчання» (2012-2015 рр. ) (Путивльський р-н - 5 навчальних закладів) Показав підвищення ефективності навчально-виховного процесу в навчальних закладах в умовах профільного навчання, про що свідчить 100% охоплення учнів старшої школи профільним навчанням та розширення напрямків профілізації.

Експерименти локального рівня:

1.     «Формування позитивного ставлення дошкільника до зміцнення власного здоров'я шляхом залучення їх до занять зимовими видами спорту» (2011-2017 рр.) Лебединський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) „Калинка”.

2.     «Розвиток дитячої обдарованості через художньо-театральну діяльність» (2005-2013 рр.) Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Калинка».

3.     «Моя вулиця: історія  та перспективи» (2005-2013) Лебединська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Станом на січень 2013 року всі експерименти в Сумській області продовжують свою дослідно-експериментальну роботу.

 

Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту