П`ятниця, 17.05.2024, 11:32
Вітаю Вас Гість | RSS

Науково-методичний відділ Сумського ОІППО

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2011 » Березень » 3 » Всеукраїнський науково-практичний семінар «Актуальні питання викладання курсу «Особливості вивчення курсів духовно-морального спрямування"
14:37
Всеукраїнський науково-практичний семінар «Актуальні питання викладання курсу «Особливості вивчення курсів духовно-морального спрямування"


22-23 лютого на базі філософсько-богословського факультету Катехитично-педагогічного інституту Українського Католицького Університету відбувся всеукраїнський науково-практичний семінар для методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти України на тему «Актуальні питання викладання курсу «Особливості вивчення курсів духовно-морального спрямування в навчальних закладах України».  Семінар проходив за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; Головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації, Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Ужгородської Української богословської академії ім. Св. Кирила і Мефодія та Карпатського Університету ім. Августина Волошина.

У перший день семінару, 22 лютого, на початку семінару відбулося благословення учасників семінару від представників Церков; привітання учасників від п. Раїси Євтушенко, головного спеціаліста департаменту загальної, середньої та дошкільної освіти МОН, молоді та спорту України, с.Луїзи Цюпи, СНДМ, Директора КПІ УКУ, та архімандрита Віктора Бедя,  д-ра філософії, професора, ректора Ужгородської української богословської академії ім. св.. Кирила і Мефодія та КаУ ім. А. Волошина.

У своєму виступі Раїса Євтушенко наголосила на тому, що курси духовно-морального спрямування в Україні мають великі перспективи. «Цей предмет в Україні вивчають з 1992 року. І тільки з 2005 року він вивчається як християнська етика у 5-6 класах, і є курсом за вибором. За останні 5 років кількість шкіл, де викладають християнську етику зросла до 50%. Оскільки лише недавно цей предмет «вийшов із підпілля», то виникає багато проблем із викладанням. Це перш за все стосується кваліфікації та перепідготовки вчителів. Тому такий семінар має дуже важливе значення».

Під час пленарного засідання Василь Жуковський, д-р педагогічних наук, професор НУ «Острозька академія»,  наголосив, що предмет християнської етики є понадконфесійним. «Викладання християнської етики базується на цінностях Біблії, принципі міжконфесійності, добровільності у виборі предмету, толерантності до віросповідання інших». Василь Жуковський належить до когорти укладачів навчальної програми з основ християнської етики. «Лише у 2010 році ми піднялися до рівня, щоб укласти таку спільну програму (2006 року була видана програма для 5-6 класів). Ця, перша і поки єдина програма є унікальною навіть у межах Європи, адже ґрунтується на принципах міжконфесійності. Авторами програми стали представники усіх християнських конфесій, доктори наук, вчителі-практиканти з десяти регіонів України. Це програма виходу з духовної кризи», – вважає професор.

В Катехетично-педагогічному інституті УКУ одними з перших почали укладати зошити з християнської етики для учнів. Автор зошитів Галина Добош, викладач інституту, під час семінару розповіла про методику проведення курсів духовно-морального спрямування: «Найважливіший принцип запровадження цього предмету – професійність та добровільності. Вчитель повинен врахувати психологічні вікові особливості дитини. Змінювати свідомість дітей потрібно особистим прикладом, іти з ними в ногу, подавати християнські цінності методами, які діти сприймають».

На другий день семінару, 23 лютого, учасники мали змогу відвідати відкриті уроки з християнської етики у школах м. Львів. Особисто мені випала честь відвідати урок в 10 класі ЗОШ № 89 на тему цінності дошлюбної чистоти. Під час уроку вчителька провела аналогію між організмом дівчини та водою і показала дітям уривок з документального фільму «Вода», де йшла мова про здатність води «запам’ятовувати інформацію». Під час пояснення цього уривку та проведення аналогії з дівочим тілом вчителька згадала про явище телегонії. Дітей ця інформація дуже вразила.

Під час обговорення на круглому столі всіх болючих питань викладання курсів духовно-морального спрямування особливо болючими виявилися 2 питання : 1) чи допустимо використання молитви на уроках чи це вже є катехизація? 2) хто ж повинен викладати ці курси в школі: вчитель чи богослов?

 

 

 

 

Наталія Павленко

 


Категорія: новини | Переглядів: 629 | Додав: Anastasia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту