П`ятниця, 17.05.2024, 11:32
Вітаю Вас Гість | RSS

Науково-методичний відділ Сумського ОІППО

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2010 » Вересень » 2 » Впровадження гендерної освіти в систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
17:26
Впровадження гендерної освіти в систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів

15-16 червня 2010 року у м. Києві у рамках Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні  відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Впровадження гендерної освіти в систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів» за участі представників ПРООН, Міністерства освіти і науки України, Національної Академії педагогічних наук України, Університету менеджменту освіти НАПН України, обласних інститутів післядипломної освіти.

              Учасники семінару заслухали виступи та взяли участь у обговоренні запропонованих до уваги тем:

 v     Презентації Проекту «Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні», представленій Кобелянською Л.С., керівником проекту.

 v      «Впровадження гендерної освіти в Україні», представленій Єресько О.В., директором департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України.

 v     Програми «Гендерна освіта в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів», представленій Ващенко Л.М., Бондарчук О.І.

 v     «Перспективи впровадження гендерної освіти в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів», представленій Гуцуляк І., Овчарук О.В. у рамках Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні, ПРООН.

 v     Інтерактивній сесії за участі тренера Програми Наталі Кургановської та тренера з основ гендеру проекту ПРООН Маргарити Янкаускайте.

     Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні є спільним проектом Європейського Союзу, Шведського агентства з питань міжнародної співпраці та розвитку (Sida) та Програми розвитку ООН.

      На підставі меморандумів, що укладаються між Програмою розвитку ООН, обласними державними адміністраціями та обласними радами, проект діятиме у всіх областях України, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі з 15.09.2008 по 15.09.2011 рр.

      Загальною метою цього проекту є підтримка державних інституцій та громадянського суспільства у забезпеченні гендерної рівності в Україні відповідно до міжнародних, конституційних та внутрішніх зобов’язань, а також в рамках урядових програм діяльності.

 Програма сприяє розвитку культури і освіти без гендерної упередженості та включенню питань з гендерної обізнаності і чутливості до системи освіти.

 Серед завдань, що стоять перед Програмою – розвиток та посилення національного механізму забезпечення гендерної рівності, врахування міжнародного досвіду при розробці та впровадженні державних та обласних планів дій з утвердження гендерної рівності. 

 Через систему центрів із підвищення кваліфікації у всіх областях України організовуються тренінги для державних службовців центральних, обласних та місцевих органів влади, які відповідають за розробку та впровадження гендерної політики.

 Програма сприяє запровадженню гендерних стандартів у системі освіти, підтримує формування системи методик та стандартів гендерної освіти для вчителів та викладачів України.

 Програма виступає за формування освітніх програм без гендерної упередженості – для цього готуються рекомендації із проведення гендерної експертизи шкільних підручників, посібників та освітніх програм. Розробляються рекомендації та методології для вчителів із подолання гендерних стереотипів у процесі навчання. 

 Зокрема, представлена програма спецкурсу «Гендерна освіта в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів» передбачає наповнення змісту курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників в інститутах післядипломної педагогічної освіти навчальним модулем у формі спецкурсу з основ теорії гендеру, впровадження якого сприятиме розвитку взаємовідносин між суб’єктами навчально-виховного процесу, побудованих на принципах рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, гендерної рівності в діяльності освітніх організацій.

 Мета спецкурсу – розкрити зміст, специфіку, соціально-правові, психолого-педагогічні та організаційно-методичні аспекти гендерної освіти в системі підвищення кваліфікації  педагогічних кадрів, досягнення якої передбачає вирішення ряду завдань:

 1)      ознайомити слухачів курсів підвищення кваліфікації з гендерною проблематикою та станом її вирішення в Україні;

 2)      розкрити зміст, форми, методи гендерної освіти;

 3)      зміст і складові гендерної компетентності педагогічних працівників як результату їх гендерної освіти;

 4)      психолого-педагогічні та організаційно-методичні умови реалізації гендерної освіти у процесі підвищення кваліфікації освітян.

       Реалізація зазначених завдань сприятиме:

 1)      на мотиваційному рівні – формуванню позитивних установок щодо гендерної освіти як чинника запровадження гендерної рівності в освітній процес;

 2)      на когнітивному рівні – формування знань про змістові аспекти гендерної освіти, у тому числі, основи теорії гендеру, гендерні відмінності в онтогенезі особистості та чинники, що зумовлюють їх виникнення, особливості освітньої політики в Україні щодо забезпечення гендерної рівності в галузі освіти;

 3)      на операціонально-регулятивному рівні – відпрацюванню технології реалізації гендерної освіти у процесі підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що передбачає оволодіння освітянами способів і прийомів професійної діяльності на засадах гендерної рівності, здійснення самодіагностики й самокорекції негативних проявів гендерних стереотипів тощо.

       Програма містить два базові модуля: змістовий і операціонально-технологічний. У змістовому блоці розкриваються соціально-правові, психолого-педагогічні та організаційно-методичні аспекти гендерної освіти педагогічних працівників. В операціонально-технологічному модулі висвітлюються технології (зміст, форми, методи) реалізації гендерної освіти у процесі підвищення кваліфікації педагогічних працівників; що сприятиме запровадженню гендерної рівності в освітній процес.

         Програма спецкурсу розрахована на 18 годин (тематична дискусія – 4 год., практичні заняття з елементами тренінгу – 6 год., самостійна робота – 8 год.), при цьому кількість і розподіл годин можуть змінюватися залежно від потреб слухачів і загальної кількості годин, виділених в інституті післядипломної освіти на вивчення даного модуля.

          Реалізація даної програми сприятиме гендерній освіті освітян під час проходження ними курсів підвищення кваліфікації в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти.

 Здійснено підготовку 56 тренерів із 27 регіонів України для проведення тренінгів для вчителів. Тренінги планується проводити на базі інститутів післядипломної освіти педагогічних працівників, створивши регіональне представництво, яке буде куратором 4-5 областей. До кінця 2010 року тренінгами з гендерною проблематикою та станом її вирішення в Україні планується охопити 12 тисяч вчителів з усіх регіонів.

Категорія: новини | Переглядів: 701 | Додав: Anastasia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Друзі сайту