Сучасне українське суспільство потребує якісної освіти. Якісна освіта
розглядається у наш час як один із основних індикаторів якості життя,
інструмент соціальної та культурної злагоди й економічного зростання.
Проблеми якості освіти, справедливо,
пов’язують з розвитком інформаційного суспільства, що в свою чергу породжує
необхідність проведення інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної
роботи в загальноосвітніх навчальних закладах.
Інноваційна діяльність та
дослідно-експериментальна робота в освітньому просторі Сумської області
здійснюється в установленому порядку відповідно до наказів Міністерства освіти
і науки України від 07.11.2000 р. №522 «Про затвердження положення про порядок
здійснення інноваційної освітньої діяльності», від 30.11.2012 р. № 1352 «Про внесення змін до
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»; від
20.02.2002 р. №114 «Про затвердження положення про експериментальний навчальний
заклад», від 23.11.2009 р. №1054 «Про внесення змін до положення про
експериментальний загальноосвітній навчальний заклад».
Усвідомлюючи важливу соціальну роль у
вихованні творчої, компетентної особистості, свідомого громадянина держави,
педагогічні колективи знаходяться у постійному пошуку нової парадигми
діяльності. І тому все більше навчальних закладів шукають і впроваджують нові
форми роботи , проводять дослідно-експериментальну роботу з різних проблем
освіти як на регіональному, так і
на всеукраїнському рівнях.
У Сумській області
дослідно-експериментальною роботою займається 48% районів (міст).
Найактивнішими учасниками є навчальні заклади Лебединського та Путивльського
районів, міст Суми, Конотоп, Охтирка.
Важливим аспектом при впровадженні інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності є наявність у педагога професійних
вмінь, щодо форм та методів навчання, гнучкість та бажання здобувати сучасні
знання.
Існує велика кількість проблем, що супроводжують впровадження інноваційної
діяльності та дослідно-експериментальної роботи: недостатня кількість необхідної
літератури, нормативно-правового та фінансового забезпечення, відсутність
рефлексії між загальноосвітніми закладами області.
Незважаючи на все вище зазначене, керівники навчальних закладів та педагоги
області, все одно, знаходять можливості впроваджувати нове в освітньо-виховний
процес, отримуючи інформацію про інноваційну та дослідно-експериментальну
діяльність на методичних заходах, із професійних і фахових видань та через
мережу Інтернет.
На одному з останніх методичних семінарів, який відбувся у місті Харків і ознайомив освітян області з досвідом
запровадження та реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України»,
було отримано інформацію про впровадження цього проекту в загальноосвітніх
навчальних закладах Сумської області.
Методичний семінар проводився 13 лютого 2013 року на базі гімназії №169 міста Харків.
Інноваційний підхід – це спроба пошуку нової моделі сучасної початкової
школи через організацію навчально-виховного процесу, оновлення змісту і
структури освіти, впровадження у педагогічну практику інноваційних технологій
навчання і виховання та розумне їх поєднання з класичними.
Саме таким інноваційним
підходом для навчання молодших школярів і є науково-педагогічний проект
«Інтелект України». До кожного уроку автори проекту розробили навчально-методичне
забезпечення, конспекти уроків з похвилинним описом їх проведення. Даний проект передбачає розвиток
освіти на десятиліття.
Динамічність уроків,
насиченість інформацією, робота з підручником – зошитом, елементи гри, змагання, завдання від Кнопочки та Незнайки (та інших героїв) – не
залишають байдужими учнів. Дітям цікаво на уроках, комфортно, вони відчувають,
що можуть бути успішними, а це – головне. Перебувати у «ситуації успіху» для
дитини – це шлях до подолання усіх навчальних, а пізніше і життєвих, перешкод.
Відповідно до ідеї проекту, на кожному уроці в проектних початкових класах застосовуються інформаційно-комунікаційні технології та мультимедійне забезпечення, адже сьогодні нові інформаційні технології – невід’ємна частина нашого життя. Їх застосування дає змогу інтенсифікувати процес навчання в початковій школі, зробити його наочнішим і динамічнішим, скоротити час на вивчення теми, підвищити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу, формувати уміння працювати з інформацією, формувати дослідницькі уміння, розвивати комунікативні здібності молодших школярів.
За результатами, які
демонструють учні проектних класів, Міністерством освіти і науки, молоді та
спорту України навчально-педагогічний проект "Інтелект України"
рекомендовано до подальшого впровадження.
Запрошуємо навчальні
заклади області долучитися до участі у науково-педагогічному проекті Інтелект
України.
Запорукою високої гнучкості та активності сучасної вітчизняної освіти є
активне використання інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної
роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, що в свою чергу дає змогу
виховати багатогранну особистість і справжнього науково-обізнаного учня.
|